HUNP: 7,5 Follow @filmnostalgi Tweet |
Beni
Osman Öldürdü
Vizyon Tarihi : 1963
Hunp : 7,5
Orijinal Dil : Türkçe
Orijinal Dil : Türkçe
Oyuncular :
Türkan Şoray | Türkan | |
İzzet Günay | Filinta Osman | |
Muhterem Nur | Oya | |
Efgan Efekan | Efgan | |
Öztürk Serengil | Tayfur | |
Hulusi Kentmen | Hulusi | |
Atilla Yelkenci | Atilla | |
Hüseyin Baradan | Muhittin Erman | |
Mine Soley | ||
Ahmet Tarık Tekçe | Ahmet | |
Hüseyin Peyda | Vahap Çok | |
Mualla Sürer | ||
Hüseyin Güler | ||
Aziz Basmacı | Ali Boş | |
Vahi Öz | İsmail Hakkı | |
Sunay Uslu | Nebahat | |
Birsen Menekşeli | Sabahat | |
Devlet Devrim | Leyla | |
Tümay Tuncalp | Necla | |
Mümtaz Ener | Necmettin İşbilir | |
Meriç Başaran | Semra | |
Leman Akçatepe | ||
Mürüvvet Sim | ||
Mehmet Ali Akpınar | ||
Hüseyin Salıcı | Noter Hamdi | |
Talia Saltı | ||
Lütfü Engin | Sivil Polis | |
Zeki Sezer | Sivil Polis | |
Sadettin Erbil | S.Erbil / İ.Günay Seslendirmesi | |
Muhip Arcıman | H.Kentmen Seslendirmesi | |
Agah Hün | H.Baradan Seslendirmesi | |
Mücap Ofluoğlu | Ö.Serengil Seslendirmesi | |
Jeyan Mahfi Tözüm | T.Şoray Seslendirmesi | |
Kemal Ergüvenç | A.T.Tekçe Seslendirmesi | |
Alev Koral | Seslendirme |
Yönetmen
|
|
Senaryo
|
|
Yapımcı
|
|
Müzik
|
|
Görüntü Yönetmeni
|
|
Tür
|
|
Ülke
|
Türkiye
|
Etiketler
|
Babalarından
kalan mirasın tanımadıkları bir kardeşe bırakıldığını öğrenen kardeşlerin
hikâyesi anlatılır. Vahap Bey, oğullarına ve akrabalarına bıraktığı vasiyette
bir oğlu olduğunu açıklar. Babasının mirasını almak için geldiği köşkte
kardeşleri onu öldürmeye karar verirler. Bu sırada Osman’ın işlediği söylenen
cinayetler başlar. Köşkte dolaşan maskeli katili bulmak için polis devreye
girer. Türkan’ın ona inanması ve evinde saklaması ikisini birbirlerine
yaklaştırır. Daha sonra ortaya çıkan maskeli katilin gerçek kimliği ise herkesi
şaşırtacaktır. (Büşra Parça)
İsminde, yönetmen adı olan 3. film. Daha önce Atıf Yılmaz ‘Allah Cezanı Versin Osman Bey’ (1961) ve Mehmet Dinler (Osman Fahir Seden’in sahibi olduğu Kemal Film için) ‘Erkeklik Öldü mü Atıf Bey’i (1962) çekmişlerdi. Bu kez, Osman F. Seden kendi adını kullanmış ; ‘Beni Osman Öldürdü’. Başta, İzzet Güney ve Türkan Şoray’ın tanıtıldığı sahnede Efgan Efekan’ın yerine (ilk 2 çevrimde oynayan) Orhan Günşiray olsa ne iyi olurdu. Sadettin Erbil üç filmde de var.
Filmin başında, Öztürk Serengil, Adnan Varveren’in bir yıl sonra 45’lik olarak çıkacak şarkısını (Abidik Gubidik Twist) dans ederek söylüyor. Orkestra çok güzel ; piyano (Şerif Yüzbaşıoğlu), elektro gitar (Ersin Ünlüsoy), kontrbas (Şükrü Yüzbaşıoğlu), saksofon ve bateri.
Vahap Çok. ‘2oo milyonluk bir servetin, muhtelif fabrika ve ortaklıkların sahibi’. (Bu isim, o dönemin varsıl kişilerinden Vehbi Koç’u çağrıştırıyor.) ‘Bir güz sabahı’ çevresini saran ‘akraba ve taallukat’ın bin bir türlü sahte sevgi gösterisi eşliğinde balık avına çıkıyor. Belli ki o da bu durumdan sıkılmış, (Rıza Tüzün’ün sesi ile) haykırıyor ; “Yeter, yeter be. Bıktım bu yağcılıktan. Defolun hepiniz, defolun. Sizlerden kurtulup bir dakika yalnız kalamayacak mıyım?”
‘Gidiş o gidiş’. Balığa çıkışından iki gün sonra ‘bindiği motor açık denizde bulunur’. Düşüp boğulduğuna karar veriliyor. Vasiyetnamesi, avukat Ali Hoş’un (soyadı bir başka sahnede soyadı ‘Hoşlaf’ olarak söyleniyor) sekreteri Türkan tarafından varislere okunur. Oğulları için söyledikleri ; Sadettin, hastalık derecesinde kumarbaz ; Ahmet, ‘evde çete namı altında bir sürü (aslında iki) serseriyi besleyecek kadar kabadayı ; Tayfur, 5 yaşında geçirdiği bir bisiklet kazası sonucu kafadan sakat. Asıl, üç akrabası için düşünceleri yenir yutulur şeyler değildi. Fabrikaların umum müdürü Muhittin Erman çalışkan(!) ama ‘muhasebe kayıtlarında tahrifat’ yapıp cebini dolduran biriymiş. Ticari şirketlerinin umum müdürü Necmettin İşbilir için ‘son derece namuslu(!) ama kuş beyinli ve kaz kafalı’ diyor. Amcazadesi İsmail Hakkı Özdağ ise ‘faydalı ve müstesna bir kabiliyet(!) ancak memureleri işlerinden kaçırtacak kadar ahlaksız ve zampara’ymış. Onların karıları ve çocukları için yazdıklarıysa başka alem ; “..Bu üç akrabamın arsız ve riyakâr karılarıyla akılları fikirleri oğullarımı kafesleyip..mirasıma konmak olan yılışık yeğenlerimi burada utançla kaydederim.” Onları ‘mirasından mahrum etmiş’. Yine vasiyetnameden, milyonerin kimse tarafından bilinmeyen bir oğlu daha olduğunu ve ‘bilumum servetinin, fabrikalarının vesair mallarının idaresini bu kabiliyetli gence bıraktığını anlıyoruz. Vahap Bey sözlerini bir uyarı ile bitiriyor ; “Kendisi aşırı derece çapkın olup ‘tavuklara yem vermek isterse’ kızlara göz kulak olun.”
‘Kasımpaşa şoförlerinden Filinta Osman’..Avukat Ali, delikanlıyı böyle tanımlıyor. Onu ilk gördüğümüz 80 saniye boyunca 3 fıstıkla (ikincisi gencecik Mine Soley) beraberdi. Türkan, ‘gerekli kanuni muamelelerin tamamlanması için Osman’ı köşke götürmek üzere’ mahalleye gelir. Delikanlı öyle nam salmış ki mahalledeki kahveci genç kızı Osman’ın ‘yemlediği tavuklardan biri’ sanıyor. Pek de haksız sayılmaz, çünkü Osman, film boyunca Türkan Şoray’ı 5 kez dudağından öper. Bunu, sonradan beraber çevirecekleri onlarca filmde İzzet Günay bile yapamıyacaktır.
Osman’ın köşke gelişiyle ortalık hareketlenir ; Yeğenler onu ele geçirmek, diğerleri de ondan kurtulmak için ellerinden geleni yapıyorlar.
İki sahne ve melodi ; Osman’ın “Hernando’s Hideaway” (1957) (Ross / Adler) eşliğinde Leyla, Semra ve Necla ile yaptığı dans ve kumar oynanırken ‘Save the Last Dance for Me’ (1960) (Doc Pomus / Mort Shuman) melodisi çok güzeldi.
Film, çifte şaşırtıyla bitiyor. Birincisi, Vahap Bey ölmemiş yalnızca ‘ölümünden sonra akrabalarının neler karıştıracağını gözleriyle görmek istemiş’. İkincisi, vasiyetnamede sözü edilen çocuk gerçek ama bu Osman değil Türkan’dır.
Osman ; “Tuh be, ben de diyordum ki, ikimiz biliyorsun evlenmeyi kuruyorduk seninle. Halbuki..”
Türkan ; “Değişmiş hiçbir şey yok Osman.”
Osman ; “Olmaz, ben evime kendi kazancımla bakmak isterim kızım. Babanın milyonları açmaz beni.”
Türkan ; “..Kazancına da, evine de, getireceğin minik bir çiçekle bir somun ekmeğe de, her şeye her şeye razıyım Osman. Seni seviyorum.”
(Yazan ; Murat Çelenligil)
Kurgu
|
Zafer Davutoğlu
(Kurgu)
|
Osman Bilen (Kurgu)
|
|
Ali Berkan (Kurgu)
|
|
Yapım Ekibi
|
Yüksel Tanık (Yapım
Sorumlusu)
|
Yönetmen Ekibi
|
Zafer Davutoğlu
(Yönetmen Yardımcısı)
|
Kamera Ekibi
|
Kenan Davutoğlu
(Kamera Asistanı)
|
Post-Prodüksiyon
|
Recai Karataş (Laboratuar)
|
Mihail
Skarpedis (Laboratuar)
|
|
Işık Ekibi
|
İlhan Alkım (Işık
Şefi)
|
Muzaffer
Durusoy (Işık Ekibi)
|
|
Sanat Ekibi
|
Rafet Ateş (Aksesuar)
|
Ses Ekibi
|
Tuncer Aydınoğlu
(Ses Kayıt)
|
Tamer Oğuz (Senkron)
|
|
Arif Özalp (Senkron)
|
|
İdari İşler
|
Adnan İrkut (Prodüksiyon
Amiri)
|
Cemil Paskap (Prodüksiyon
Asistanı)
|
|
Hasan Nurdan (Set
Amiri)
|
|
Firmalar
|
Acar Film (Seslendirme)
|
Kemal Film (Film
Hazırlık)
|
|
Kemal Film (Yapım)
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder