HUNP : 7,1 |
Vizyon Tarihi : 1971
Hunp : 7,1
Orijinal Dil : Türkçe
Oyuncular :
Ayhan Işık | Vedat | |
Piraye Uzun | Semra | |
Turgut Özatay | Salih | |
Ali Ekdal | Cahit | |
Hasan Ceylan | Davut | |
Asım Nipton | Vedat'ın Babası | |
Nevin Nuray | Yıldız | |
Kuzey Vargın | Ferit | |
Semra Sine | Nevin | |
Feridun Çölgeçen | Orhan | |
Necip Tekçe | Necip | |
Leman Akçatepe | Vedat'ın Annesi | |
Yaşar Güçlü | Bekir | |
Cevdet Balıkçı | Davut'un Adamı | |
Mustafa Yavuz | Selim | |
Haydar Karaer | Komiser | |
Zeki Sezer | Doktor | |
Abdurrahman Palay | Ayhan Işık Seslendirmesi | |
Nevin Akkaya | Piraye Uzun Seslendirmesi | |
Pekcan Koşar | Ali Ekdal Seslendirmesi | |
Zafer Önen | Seslendirme | |
Haldun Ergüvenç | Yaşar Güçlü Seslendirmesi | |
Fuat İşhan | Turgut Özatay Seslendirmesi |
Yönetmen
|
|
Senaryo
|
|
Yapımcı
|
|
Görüntü Yönetmeni
|
|
Vizyona Giriş Tarihi
|
01 Nisan 1972
|
Süre
|
71 dk
|
Tür
|
|
Özellikler
|
|
Ülke
|
Türkiye
|
Etiketler
|
“Kaşıyacak tırnak
vermeyeceğiz bunlara.” Vedat karşı çete için böylesine kesin konuşmuştu. Ama
iki kardeşini ve babasını kaybettiği gibi kendi paçasını zor kurtarıyor… Siyah
beyaz filmde bile rengârenk Beyoğlu ve kapkara çıkar çatışması. Bekir, şarkıcı
Yıldız’ı almaya gelmiş. Kennedy Otel’e gidecekler. Salih “Sen olduğun için
sesim çıkmıyor. Başkasıyla bu işi yapmaya kalksa müsaade etmezdim” diyor.
(Bekir’in mahcup kırıtması görülmeye değer.) Demek bu işler ‘patron müsaadesi’
ile. Meğer genç kızı ‘yem’ olarak kullanırmış. İş anlaşılınca onu Adana’ya
‘postalıyor’… Basireti mi bağlandı nedir, Vedat zavallı Bekir’i tek başına hem
de sabahın dördünde Salih’le konuşmaya gönderir. Yaşar Güçlü boğulurken, çoğu
filminde yaptığı gibi soyadına uygun dişlerini gösteriyor. Kareli ceketi o
zamanın modası… Turgut Özatay ve Hasan Ceylan nasıl her zaman böylesine
inandırıcı olabiliyorlar… Semra. “Gözleri hayat, neşe dolu. Siması çocuksu.
İçten.” Vedat için evden ayrılmış. Teyzesi ile kalıyor. Ama sonra bu konunun ne
olduğu belli değil. Piraye Uzun sanki rolünü pek sevmemiş. Filmin sonunda, kim bilir
kaç yıl hapis yatacak olan kahramanımıza “Unutmayacağım, ölünceye kadar
bekleyeceğim” diyor. Ama Yönetmen’in ‘tamam’ uyarısını bile ‘bekleyemiyor’.
Sevdiğini götüren polislerle ve Vedat’ın gözü yaşlı annesine sarılmış olarak
biraz yürüdükten sonra geri dönüp onlardan uzaklaşır. Kamera da ne yapsın
objektifi ağacın dallarına çeviriyor… Filmde kurşun ve sigara nedeniyle
dumansız sahne yok gibi. Vedat ve Cahit 7’şer; Davut 6; Ferit, Orhan, Bekir,
Polis Müdürü, Davut’un adamı Rıfat, Vedat’ın üç adamı birer sigara
tüttürüyorlar. Ayrıca Salih 4 sigara iki pipo; Arap İhsan bir nargile içiyor.
Çetenin biri tütünü bırakıp biraz beklese, belki rakipleri kurşuna gerek
olmadan hastalıktan gidecek. Semra ile konuşan Komiser’in sigarasında
devamlılık yok. Mermi yönünden herkes çok cömert. Kimse 1–2 kurşunla
yetinmiyor. En az 5 veya 10. Ferit öldürülürken rekor kırılır; 17. Hele Davut
Ağa’nın çetesiyle hesaplaşırken 33 kurşun. Bu sırada Vedat “Tek başıma geldim”
diyerek kuyruğu dik tutmaya çalışıyor. Oysa adamlarından geriye pek kimse
kalmamıştı zaten… Kan gövdeyi götürürken Komiser, Vedat’ın annesine “Üzülmeyin,
sakin olun. Gereken tedbir alındı. Kan dökülmeyecek” demişti. Fakat sonrasında
6 kişi daha ölüyor… Johnny Harris’in ‘Movements’ (1970) albümündeki ‘Light my
Fire’ (1967) (Robby Krieger) 8 sahnede kullanılmış. Orijinali ‘The Doors’un
olan bu eser Shirley Bassey ve Jose Feliciano’nun yorumuyla da çok sevilmişti…
Filmin ilk gösterimi Zerrin Zeren’in ‘Yazık Sana’ (Ülkü Aker) şarkısı ile aynı
yılda; 1972… Ferit, Necip’i öldürecek. Tabancası susturuculu ama seslendirirken
normal patlama sesi verilmiş… Cahit’in, Nevin’e ateş ettiği sırada ilginç bir
durum var. Karısı odanın soluna kaçarken o odanın sağına ateş ediyor… Doktor
rolündeki Zeki Sezer’in sesi iki tane… Afif Yesari, Celal’i ve Arap İhsan’ı
oynuyor… Abdurrahman Palay, Vedat ve Selim’i; Nevin Akkaya, Semra’yı; Pekcan
Koşar, Cahit’i; Zafer Önen, Bekir’i; Haldun Ergüvenç, Doktor ve Celal’i; Fuat
İşhan, Salih’i seslendirmiş… Vedat “Girdim bir kere bu amansız mücadeleye.
Bırakırsam, dönersem korkak derler. İki paralık olur itibarım” havalarında.
Semra ise bambaşka şeyler söylüyor; “Kim ne derse desin. Kanun kaçağı olmak
mıdır itibar? Ölümle burun buruna gelmek, her an tehlikede yaşamak mıdır?”
Kurgu
|
Özdemir
Arıtan (Kurgu)
|
Yapım Ekibi
|
Fehmi Tengiz (Yapım
Sorumlusu)
|
Yönetmen Ekibi
|
Yunus Yılmaz (Yönetmen
Yardımcısı)
|
Işık Ekibi
|
Aydın
Yurteri (Işık Şefi)
|
Ses Ekibi
|
Tuncer
Aydınoğlu (Ses Kayıt)
|
İdari İşler
|
Arif Özalp (Set
Ekibi)
|
Osman Bilen (Set
Ekibi)
|
|
Nevzat
Dişiaçık (Set Ekibi)
|
|
Bedirhan Koç (Set
Ekibi)
|
|
Sadettin
Özmutlu (Set Ekibi)
|
|
Altan
Sertesen (Set Ekibi)
|
|
Recai Karataş (Set
Ekibi)
|
|
Adnan
Açıkalın (Set Ekibi)
|
|
Firmalar
|
Er Film (Yapım)
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder