20 Mayıs 2013

YAĞMUR ÇİSELERKEN (1967)

YAĞMUR ÇİSELERKEN 1967 ile ilgili görsel sonucu
HUNP: 7,5






Yağmur Çiselerken

Vizyon Tarihi : 1967

Hunp : 7,5

Orijinal Dil : Türkçe

Oyuncular :
Hülya Koçyiğit Hülya Koçyiğit Hülya
Ekrem Bora Ekrem Bora Ekrem
Turgut Özatay Turgut Özatay Turgut
Müjgan Ağralı Müjgan Ağralı Kader
Suna Sunay Suna Sunay
Gülgün Erdem Gülgün Erdem Mari
Necdet Tosun Necdet Tosun
Nevzat Okçugil Nevzat Okçugil
Kayhan Yıldızoğlu Kayhan Yıldızoğlu Avukat
Ahmet Karaca Ahmet Karaca
İsmet Erten İsmet Erten Fedai
Çetin Başaran Çetin Başaran Fedai
Ufuk Enünlü Ufuk Enünlü Kader'in Çocukluğu
Rauf Tözüm Rauf Tözüm
Asım Nipton Asım Nipton Hülya'nın Babası
Muammer Gözalan Muammer Gözalan Doktor
Sadri Karan Sadri Karan
Mahmure Handan Mahmure Handan
İhsan Bayraktar İhsan Bayraktar
Refik Onubil Refik Onubil
Ahmet Atmaca Ahmet Atmaca
Nermin Özses Nermin Özses  Ustabaşı
Timuçin Caymaz Timuçin Caymaz  M. Gözalan Seslendirmesi
Sacide Keskin Sacide Keskin  N. Okçugil Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün  A. Nipton Seslendirmesi
Nilgün Kasapbaşoğlu Nilgün Kasapbaşoğlu   M. Ağralı Seslendirmesi
Abdurrahman Palay Abdurrahman Palay   E.Bora Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm   H.Koçyiğit/G.Erdem Seslendirmesi
Fatoş Tez Fatoş Tez   M.Ağralı/M.Handan Seslendirmesi
Birsen Kaplangı Birsen Kaplangı  Seslendirme
Devrim Parscan Devrim Parscan  K. Yıldızoğlu Seslendirme
Muhip Arcıman Muhip Arcıman  T. Özatay Seslendirme
Nuri O. Ergün Nuri O. Ergün  Seslendirme

Yönetmen
Senaryo
Yapımcı
Görüntü Yönetmeni
Süre
76 dk
Tür
Özellikler
Ülke
Türkiye
Etiketler
1.Bölüm

2.Bölüm

3.Bölüm

4.Bölüm

5.Bölüm

6.Bölüm

7.Bölüm

8.Bölüm



Kocasının ihanetinin bedelini hayatıyla ödeyen bir kadının yaşadıkları anlatılır. Zengin iş adamı Ekrem, Hülya ile severek evlenmiştir. Ancak kısa bir süre sonra karısını ihmal etmeye başlar. Gece hayatına düşkün olan Ekrem, karısından vazgeçmeyi de düşünmemektedir. Hülya aldatıldığını tesadüfen öğrenir. Genç kadın, kocası ile yüzleşmek için gittiği apartmanda Ekrem’in düşmanlarından birinin saldırısına uğrar. Hülya, yaşamaktan da Ekrem’den de vazgeçmiştir. Talihsiz bir kaza sonrası kocası ona geri döner. Ancak Hülya için artık çok geçtir. (Ayşe Adlı)


Ayrıntılar:
“Love Theme” (El Cid) (1961) (Miklòs Ròzsa) melodisinin fon müziği olarak kullanıldığı filmde Hülya ile Ekrem’in çiftlikleri (çekimler Emirgan’daki Sarı Köşk’te yapılmış) ve beraberliklerini bitirecek konuşma..
Ekrem (Abdurrahman Palay’ın sesi ile) ; “Niçin gidiyorsun? Konuşsana. Şimdi tam istediğin gibiyim. (Artık uzaklaştığı ‘gece hayatı’ndan söz ediyor.) Saadetimiz çocuğumuzla tamamlanacak. Böyle bir zamanda niçin gidiyorsun?”
Hülya (Jeyan Mahfi Ayral’ın sesi ile) ; “Mecburum, beraber olamayız artık.”
Ekrem ; “..Uzun zamandır değiştiğinin farkındayım..Başkası mı var?”
Hülya ; “Evet..Sebep sensin ayrılmamıza. Bu senin günahın, senin lanetin. Senin belan benim değil.”
Ekrem ; “ Çocuk mu?”
Hülya ; “Evet.”
Ekrem ; “Yoksa? Yoksa?”
Hülya ; “Bir başkasından, evet..Gizli aşklarının yuvasına gittim seni yakalamaya. Alt katta oturan biri saldırdı. Çırpındım, yalvardım, baş edemedim. Sonra da ölmek istedim, olmadı..Günah senin ceza benim. Niçin? Niçin? Kalmak istesem anlatamazdım. ‘Kendi çocuğum’ zannederdin. Bu cezaya layıksın ama yapamadım. Bilmeni, benim kadar yanmanı yıkılmanı istedim. ” (Ne yararı olacaksa, Ekrem genç kadına önce bir tokat ve arkasından kapıya vazo atar.)
Ekrem Ünver. Ecza fabrikası ve ‘Son Gece’de (1967) Doamnela Mihailescu’nun olarak göreceğimiz bir köşkü var. Herhalde filmin sonu ile olan 15 yıllık fark anlaşılsın diye arabası biraz eski ; 50 model Citroen 15 Six. ‘34’le başlayan plaka (34 EL 670) ve 60’lar için bile çok yeni olan alttan çevirmeli telefon bu ortamı bozuyor ama olsun. Onu çok seven Hülya ile evli. Çapkınlıkta dur durak nedir bilmiyor. Evliyken böyleyse bekârken nasıldı acaba?
Hülya..Belli ki yoksul bir aileden. Babası (Rıza Tüzün seslendirmiş), Başaran Oto Tamirhanesinin sahibi. Filmde adı yok ama tabeladaki isimlerden biri ‘M. Özkan’. Ekrem’den ayrılmak isteyen kızına şunları söyler ; “..Seni aç mı bırakıyor çıplak mı. Dövüyor mu küfür mü ediyor. Ee, bunun için boşanılır mı? Kadın ol da elinde tut. Suçu hep kocanda arama..Kadının hüneri, evi erkeğe sevdirmektir..Bir tek evladımsın. Bıçağın kemiğe dayandığını görürsem ben bırakmam ayırırım. Ama, yazık, yıkma yuvanı..” Daha sonra, gelişen olaylarla kızı intihar girişiminde bulununca bu kez Ekrem’e ‘hayat dersi verecektir’ ; “Biz de genç olduk. Biz de çapkınlık yaptık. Ama rahmetli karımın bir gün ruhu duymadı. Bir gün bile üzülmedi.”
Tanışmalarının 3. yıldönümünde, genç kadın çok güzel bir sofra hazırlamış, kocasını bekliyor. [Üzerindeki giysiyi ‘Ölmek mi Yaşamak mı’ (1966) filminden anımsıyoruz. Yusuf, “Main Title/Lara’s Theme” (1965) (Jarre) (Doctor Zhivago) eşliğinde onu ‘Çemberlitaş Kız Talebe Yurdu’na getirdiğinde giyiyordu.] Mari ile beraberliği uzadığından, Ekrem saat 19’da değil ancak 23.35’de gelir. Durumu, ‘bütün gayretine rağmen işten kurtulamadığını’ söyleyerek ‘idare etmeye’ çalışır. Masada, Hülya’nın aldığı kol düğmeleri. O geceki özür dileme ve affetmenin ardından ertesi gün en olmayacak şey olur. Hülya onun ceketinde, kuşkularını haklı çıkartan bir not buluyor ; “Siparişiniz mucibince hazırladığımız salon ve yatak takımı bitirilerek dün taşındı. İçki dolabı ise ancak haftaya hazır olacak. Faturayı ayrıca takdim..” Mobilya mağazasından ‘teslimatın yapıldığı’ adresi alır ; Maçka, Valide Çeşmesi, Kuyubaşı Sokak, Tanyeri Ap. 1. Kat 3 Numara. (Ama, Hülya 1. değil 2. kata çıkıyor.) 3 numarada ise Turgut var. Genç kadını, Ekrem’in ‘eve attığı yavrulardan biri’ sanır. Hülya, ne kadar kocasını yakalamaya geldiğini anlatamaya çalışsa da Turgut’un saldırısından kurtulamaz ; (Muhip Arcıman’ın sesi ile) “..Ayağıyla gelmiş kısmeti kaçırır mıyım hiç. Kıymetini bilmemiş, harcamış seni. Meheldir o herife.”
Sonrası karabasan gibi. İlaçla (belki de, Ekrem’in fabrikasında üretilenlerden) kendini öldürmek ister. Kızılay Ana Çocuk Sağlığı’nda ve ‘son anda’ kurtarılır. Ama, doktorun söyledikleriyle bir yıkım daha ; “..Hamilesin.” Tekrar babasına sığınmak istediğinde Ekrem’in kaza geçirdiğini ve İlk Yardım’da yattığını (ama çekimler yine Ana Çocuk Sağlığı’nda yapılmış) öğrenir. İyileşene kadar yardımcı olup onu terk ediyor. Babası üzüntüden ölür. (İsmi, mezarında bile yok. 9 yıl sonraki mezarlık sahnesinde başucundaki tahtada ‘ada parsel alınmıştır’ yazıyordu.)
Yıllar sonra.. Besler Bisküvi Fabrikasında (hem de çift vardiya çalışan) yoksul (varsılı, üstelik 80’den sonra olur mu hiç) bir işçi ; Hülya. Kızı Kader’le [Orhan Kemal’in öykü kitabı (1949) gibi] ‘Ekmek Kavgası’nda. Ekrem (işinde ilerleyip 2. fabrikasını da açmış) ve Turgut’un onu görmeleri aynı günlerde olur. Ekrem evini onlara verir. Turgut’sa, birini öldürdüğü için verilen 10 yıllık cezasını yeni bitirmiş. Ama bu kez de öldürdüğü adamın kardeşlerinden kaçmak zorunda. Anlaşılacağı gibi Hülya’dan para sızdırıyor. Nedenini öğrenmek isteyen Kader’e söyledikleri ; “..Senin için veriyor o paraları. Senin sayende kazanıyorum. Keşke senin gibi birkaç tane çocuğum olsaydı. Ömrümün sonuna kadar bey gibi yaşardım.”
Ekrem’in, Turgut ‘..evden taşındığı için’ yapamadığını 15 yıl sonra Hülya yapıyor.
Hülya ; “Suçlu değilim ama günahım var. Kirliyim artık. Yaşayamam bu lekeyle, yaşayamam. Dünü unutamam. Kendi yüzüme bile bakamam. (İlaç şişesine bakarak) Kurtulmalıyım. Asıl sen ölmelisin Ekrem. Katilim sensin. Ama erkeksin. Erkek olunca günah değil bu, leke değil. Ama kadın için…”
(Yazan : Murat Çelenligil)   


Kurgu
Sanat Yönetmeni
İsmail Konca (Sanat Yönetmeni)
Yönetmen Ekibi
Samim Utku (Teknik Yönetmen)

Samim Utku (Teknik Yönetmen)
Kamera Ekibi
Şener Işık (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon
Cavit Korkmaz (Laboratuar)

Yaşar Gök (Laboratuar)

Abdullah Akdeniz (Laboratuar)
Işık Ekibi
Aydın Yurteri (Işık Şefi)
Ses Ekibi
Rauf Tözüm (Ses Kayıt)

Aleko Aleksandru (Senkron)
İdari İşler
Sadri Karan (Prodüksiyon Amiri)
Müzik ekibi
Gönül Akkor (Şarkılar)
Firmalar
Er Film (Yapım)


Saner Film (Film Hazırlık)

Süperfon Stüdyosu (Seslendirme)

YAĞMUR ÇİSELERKEN 1967 ile ilgili görsel sonucu

 TESBİHNAME.COM

Hiç yorum yok: